We gaan er geen doekjes om winden.

Uiteraard willen wij exclusief voor u werken.

Een vertrouwensrelatie opbouwen is nu éénmaal diegene die het langste duurt.

Wij willen u vandaag ondersteunen in uw zoektocht naar nieuwe medewerkers, evenals in de toekomst.

Het zal u misschien verbazen maar wanneer u als klant beroep doet op verschillende bureaus voor het invullen van uw vacature, saboteert u uw eigen aanwervingen.

Ik vertel u graag meer over deze frequent voorkomende valkuil.

U denkt ter goeder trouw, hoe meer mensen met uw vacature aan de slag gaan, hoe sneller deze zal ingevuld worden. Niets is minder waar. Wij vissen allen op verschillende wijze in een pool naar kandidaten. Het zijn echter dezelfde wateren voor alle kantoren. Uiteindelijk praten uw kandidaten met verschillende bureaus over dezelfde vacature. Er ontstaat chaos en twijfel. De door u aangestelde bureaus gaan hierdoor uw vacature(s) niet meer als hun prioriteit aanzien met als gevolg dat de tijd die nodig is om uw vacature in te vullen, aanzienlijk langer wordt. (U kan het vergelijken met meerdere vissers die dicht naast elkaar zitten aan een meer. Hun lijnen geraken in de war en er wordt uiteindelijk niets gevangen…)

Uiteindelijk bouwen de frustraties op want uw openstaande functie is nog steeds niet ingevuld waardoor u een andere partij/andere partijen aanspreekt en dit proces zich opnieuw herhaalt. Uw kostbare tijd gaat intussen verloren.

Kandidaten vragen zich af waarom zoveel partijen op zoek zijn voor uw organisatie. Het is voor hen een puinhoop waardoor ze op andere opportuniteiten zullen ingaan. U verkrijgt als werkgever een onprofessioneel imago en deze negatieve reclame kan u uiteraard missen als kiespijn.

Werknemers en sollicitanten staan als dé employer branding voor uw organisatie. Zij maken of kraken aldus uw bedrijf.

Wanneer ik actief was als freelancer heb ik dit jammer genoeg vaak zelf ondervonden. Ik heb aldus uw kant van het verhaal ervaren. Geloof mij vrij, het leidt tot één grote chaos. Bovendien brengt dit alles honderden overbodige e-mails met zich mee die moeten verwerkt worden…

Ons advies: U zal een veel gunstiger resultaat boeken wanneer u zich engageert naar 1 bureau. En dan nog liefst het onze 😉